Best films ♥ : Hunger Games

03:44

Hey!

Dzisiaj obiecany post dotyczący ekranizacji  trylogii 'Igrzyska Śmierci [ang. 'Hunger Games'] autorstwa Suzanne Collins.



1. IGRZYSKA ŚMIERCI



Pierwsza część ekranizacji  'Igrzysk Śmierci', o tym samym tytule opowiada o losach 16-letniej Katniss Everdeen, mieszkającej w jednym z najbiedniejszych Dystryktów, w Dystrykcie 12, znajdującym się w Panem, Państwo to co roku organizuje Igrzyska Głodowe, na które wysyłane są 2 dzieci w wieku 12-18 z każdego dystryktu [ chlopiec i dziewczyna], w ramach ofiary i utrzymania pokoju.  24 trybutów toczy walkę na śmierć i życie, zwycięzca jest tylko jeden. Gdy siostra Katniss, Primrose zostaje wylosowana, bez wahania zajmuje jej miejsce.

Czy Katniss uda się przeżyć i szczęśliwie wrócić do domu?


MOJA OCENA: 9.5/10 



2. IGRZYSKA ŚMIERCI: W PIERŚCIENIU OGNIA




Po zakończeniu i wygraniu 74. Głodowych Igrzysk Katniss Everdeen  oraz Peeta Mellark  wyruszają na tournée Zwycięzców do każdego z dystryktów Panem. W trakcie wizyty w jednym z nich odkrywają, że w całym państwie wybuchły rebelie, a ich zachowanie przyczyniło się do ich powstania. Aby je powstrzymać, muszą udawać zakochanych – jednak Peeta naprawdę kocha Katniss. Wszystko komplikuje się jeszcze bardziej w wyniku nietypowych przygotowań do jubileuszowych 75. Głodowych Igrzysk, w których wezmą udział zwycięzcy.


MOJA OCENA: 7.5/10



3. IGRZYSKA ŚMIERCI: KOSOGŁOS CZ.I



Katniss Everdeen trafia do Dystryktu 13 po tym jak raz na zawsze położyła kres Głodowym Igrzyskom. Wbrew kłamliwej propagandzie, rebelianci przetrwali zemstę Kapitolu. Pod przewodnictwem Prezydent Coin, przygotowują się do rozprawy z dyktatorską władzą. Katniss, mimo początkowych wahań zgadza się wziąć udział w walce. Czy odnajdzie się w roli przywódczyni? Czy stanie się Kosogłosem, symbolem nadziei i oporu przeciw tyranii Prezydenta Snowa?


MOJA OCENA: 7/10





4. IGRZYSKA ŚMIERCI: KOSOGŁOS CZ.II



Katniss Everdeen i przywódcy Dystryktu 13. rozpoczynają wielką ofensywę przeciwko dyktatorskiej władzy Kapitolu. Czy uda im się pokonać bezwzględnego prezydenta?


MOJA OCENA: 10/10



***
Jestem w trakcie czytania książki, więc dokładnie nie wiem jak bardzo ekranizacja od niej odbiega, ale tak,czy inaczej  bardzo mnie poruszyła Trzyma w napięciu, zwłaszcza ostatnia część 'Kosogłosa', gdzie przez końcowe pół godziny oglądałam go z wytrzeszczonymi oczami. Byłam w totalnym szoku, mój mózg eksplodował. Nie będę nic zdradzać, by nie popsuć Wam filmu, [ tak jak moja koleżanka popsuła mi ekranizację 'Niezgodnej'...] ale ostatnia część szczególnie mi się podobała, co było dla mnie miłym zaskoczeniem, gdyż  I część 'Kosogłosa' niespecjalnie mi się podobała. Jednak moim zdaniem film trochę uratowała piosenka 'Hanging Tree', w wykonaniu Katniss. [Muzyka- James Newton Howard]. Gdy oglądając film i jednocześnie po raz pierwszy słuchając miałam ciarki. A gdy razem z nią zaczął śpiewać chór, to już.... masakra. Coś pięknego ♥ 

Link do piosenki: klik
Słowa:  klik 
    

 OBSADA

               
Jennifer Lawrence jako Katniss Everdeen Jennifer Lawrence- Katniss Everdeen





Josh Hutcherson jako Peeta Mellark Josh Hutcherson- Peeta Mellark





Liam Hemsworth Liam Hemsworth - Gale  Hawthorne






Willow Shields jako Primrose EverdeenWillow Shields- Primrose Everdeen





Woody Harrelson jako Haymitch Abernathy Woody Harrelson- Haymitch Abernathy





Donald Sutherland jako Prezydent SnowDonald  Sutherland- Prezydent Snow





Elizabeth Banks jako Effie TrinketElizabeth Banks -  Effie Trinket





Sam Claflin jako Finnick OdairSam Claflin- Finnick Odair





źródło: Filmweb



***
Zdecydowanie polecam ekranizację trylogii 'Igrzyska Śmierci'. ☺ Ne pewno nie będziecie zawiedzeni ♥

                                                                      Do następnej recenzji!
                                                                             Patrycja


Blog Karoliny: klik
Mój instagram: @only.rose
















You Might Also Like

0 komentarze

Obsługiwane przez usługę Blogger.

_____ LIFE _____

_____ LIFE _____

_____ IS _____

_____ IS _____

_____ BRUTAL _____

_____ BRUTAL _____